SLEDUJ!!!

PŘIHLÁŠKY NA TÁBOR SPUŠTĚNY

28. - 31. 3. - Expedice MUNA

25. let oddílu #vyroci_oddil

Stáhni si Oddílové odborky a využij domácího volna k plnění zkoušek

Povídka FUJ

Všecny díly ke stažení

Náhodná fotka

Kam dál

Uživatel

Kategorie: Home, Rok 2017-18

Vodácký tábor - Lužnice 2018

Opět voda a opět bezva parta na kánoích. Konečně řeka Lužnice, která měla i přes hlášení v médiích optimální stav vody, zvláště v horní části řeky. Letos nám znova servis zajišťovala půjčovna V-servis z Tábora. Super spolupráce. Rok od roku je nás víc. Letos se vypravilo řeku zdolat 26 zdatných vodáků.

Termín 1. - 8. 7. 2018

Účastníci:

Ondra, Kačka, Arnošt, Růža, Aidam, Olda, Armín, Kocourek, Váša, Marťa, Mirka, Hanka, Želva, Krtek, Simír, Áďa, Alča, Zuzka, Davča, Linda, Eliška, Silva, Žofrej, Vítek, Demi a S.V.

Zápis z vodáckého deníku.

1. den - Vlaky jedou

"Srážíme se na nádraží v Špk v 9:50. Podepisujeme prezenční listinu a souhlasy GDPR. Nasedáme na vlak do Zábřeha. Čekáme na nástupišti na vlak směr Praha. Vlak je tu, ale netradičně na nástupišti 3 - následuje rychlý přesun a průchod celým vlakem až do předposledního vozu. Jedeme. Užíváme si cestu. Praha a čekáme na další spoj směr České Budějovice. Veselí nad Lužnicí, kde měníme naposledy vlak do naší cílové stanice Suhdol nad Lužnicí. Konečně jsme tu. Cestou do kempu si S.V. prohlíží zdejší stavědlo, kde je ještě stará elektromechanika. Nádhera. V kempu stavíme stany a řešíme jednu výstuhu stanu, která je polámaná. Večeře, hry a plánujeme další den.. Večer sedíme u ohně a probíhá první volba posádek. Samozřejmě nechybí hra na kytaru, zpěv a housle.

2. den - Meandr, meandr a meandr

Budíček je velmi brzy - v 8:00, za chvíli přijíždí půjčovna V-Servis s dávkou našeho vodáckého vybavení. Lodě, sudy, vesty a pádla. Balíme a pak jedem." Světě div se", vše se do sudů vešlo a letos nebylo potřeba ani velkých loďáků. Už nevypadáme jako karavana na vodě :D. Nasedáme a plujem vstříc meandrům. A že jich bylo. Zvládáme je v pohodě a už je čas na oběd. Přenášíme na jezu Pilař a pod nedalekým mostem přistáváme. Penzion Kosky. Na oběd máme rajskou nebo hermelíny. Odpolouváme a CVAK!!! Marťa s Demi se koupou v proudu. Kousek dál nás čeká starý jez, tedy spíše úžasné kamenné prahy. Odpoledne nás vítá kemp Majdaléna. Stavíme stany, večeříme a blbneme. Pak se pár odvážlivců rozhodlo se vydat zpět proti produ po řece na ten kammený prách cvičit vodáckou zdatnost. Vypádlovat 2 říční kilometry bylo místy obtížné, ale stálo to za to. Neobešlo se to bez koupání (ale to k tomu patří). Večer oheň, zpěv a spánek rušen hlasitou hudbou sousedů. Snad je už nepotkáme.

Kilometřáž:

Start - Suchdol nad Lužnicí (Vodácká základna) - 125,300 ř.km

Oběd: Penzion Kosky - 117,00 ř.km

Cíl: Kemp Majdaléna: 113,900 ř.km

Celkem toho dne: 11,400 ř.km

Hláška dne: Vítek: Hodím kámen na břeh a ou, zase žbluňk

3. den - Tři řeky

Motto dne: Frisbee plave, MP3 ne!!!

Tradice. Budíček, snídaně (obložené lodě) a balení. Odpoluváme v 10:20 (20´ zpoždění). Řeka je plná meandrů a vrbiček. Meandrujeme dál až na Rozvodí (Stará řeka a Nová řeka). Tady se koupeme. Po včerejším hlasování vybíráme Novou řeku a děláme dobře. Při klidové plavbě si dovolíme svačit přímo na lodi. Zastavujeme na oběd v penzionu U Emmy Destinové. Oběd luxus. Svíčková nebo hnedlíky s borůvkama. Doplouváme k jezu Mlaka, přenášíme lodě a CVAK. Růža s Mirkou jsou ve vodě. Pak plujeme dál a polsední kilometr je již řeka Nežárka. Cíl kemp Baterie Slaný Jemčina. Kemp je skvělý a klidný. Někteří si večeři vaří, jiní si dávají zdější stravu. Vedle nás táboří kamarádi z Ligy lesní moudrosti. Moc se jim líbí naše parta a způsoub stavby tábora. Děkujeme za uznání. Večer trávíme u "baterkového" ohně a plánujeme další den. Zadáci si volí své háčky. Uleháme brzy a usínáme ihned.

Start: řeka Lužnice Majdaléna - 113,900 ř.km

- S.V.: Už máte 4 dny z prázdnin pryč :D
- Vítek: Jejda, ještě jeden den a začínám mít depresi

- Demi: Příjemně jsem se přejedla

4. den - Nejdelší plavba
Vstáváme do prosluněného dne. Dnešní snídaně je v režii hostitelů. Po výtečném jídle vyrážíme zdolat plánovaný 24 km úsek. Zdoláváme starý jez u Zadního dvora, kde se CVAKLA Hanka s Davčou. Za 4 hodiny máme za sebou 16 km a přistáváme u jezu Hamry, kde obědváme v hostinci U Koloušků. Strava byla luxus. Po zdolání jezu stavíme hvězdu z lodí. Tuto naši aktivitu si se zájmem fotí místní domorodci a turisti :) Ke konci dbešní plavby přenášíme dva jezy a unaveni doplouváme do Veselí nad Lužnicí. Kemp Ostrov je na soutoku Nežárky a Lužnice. Stavíme stany, večeříme a k večeru se vydáváme na průzkum města a nákup snídaně v Tescu. Při této příležitosti si prohlížíme místní pamětihodnosti. Večer oheň, zpěv a volba posádek.

Start: Jemčina - 24,000 ř.km
Oběd:  Hamr - 8,900 ř.km
Cíl: kemp Ostrov Veselí nad Lužnicí - 0 ř.km
Celkem toho dne - 24,000 ř.km

5. den - Den velkých ztrát

Celí veselí vyplouváme z Veselí, ale až po snídani a sbalení stanů. Plujeme volným kempem, soulodíme, koupeme se, přenášíme 2 jezy a pomalu se blížíme k Soběslavi. Dovádíme na retroskluzavce. Obědváme v Café Kajuta Gril. Platíme a ..... bouřka! Byla silná a foukal silný vítr, který způsobil dojem, že se obrátil proud řeky. Nejprve čekáme pod pergolou, pak se přesunujeme do Grilu. Prší, lije a lije... Po 3/4 hodině nacházíme lodě plné vody.  Musíme ji vybrat a pokračujeme dál. Opět se rozpršelo, kryjeme se pod mostem a potom pod velkým stromem. Ze zoufalství jsme ochotní přijmout azyl v hasičském táboře. Ale již neprší a pokračujeme dál až do kempu Pohoda Roudná. Chvíli trvalo než jsme našli slepý kanál, ze kterého musíme přetáhnout lodě 100 metrů do kempu. Stavíme stany, večeříme, provádíme očistu těla. Zase sedíme u baterkového ohně a hodnotíme den. Vybíráme nové posádky. Dobrou noc.

Start: kemp Ostrov - 75,500 ř.km
Oběd: Soběslav - 65,350 ř.km
Cíl: kemp Pohoda Roudná - 57,150 ř.km
Celkem toho dne - 18,350 ř.km

Hláška dne:

• Aidam - "Co je pro holky nejtěžší potopit do studené vody?"
  • Kateřína - "Asi to samé co pro kluky"
  • Aidam - "Koule?"

- Ondra - "Je zajímavé, že moji háčci jsou samí kluci! Že, Hani"

Byl to den utopených 3 brýlí, klobouku a mobilu

6. den - Táhnem an Tábor

Noc bez deště. Ráno také. Balíme stany, snídáme a pokračujeme dál. Míjíme Planou nad Lužnicí. Přenášíme pár jezů. Zastavujeme s Sezimově Ústí. marně tu hledáme restauraci na oběd. Než ji najdeme, prohlížíme si hrobku 2. čs. prezidenta E. Beneše. Konečně jíme v Penzionu U Růži. Jiní provozovatelé restarací si neuvědomovali potenciál takové velké skupiny na jídlo, ale U Růži ano. Otevřeli nám dřív a dokonce kuchyň o 2 hodiny. Tak se to dělá, děkujeme a jídlo bylo taky super. A s plnými bříšky pokračujeme do Tábora (4 km). Postupně sjíždíme 3 jezy, některé byly osudné několika posádkám. Plánovaný kemp Na ostrově byl mimo provoz, proto pokračujeme dál až do Harrachovky. Byl super a hlavně poslední úsek před kempem. 200 metrů dlouhý peřejnatý úsek řeky. tam se potom znova večer vydala skupina odvážlivců na další výuku vodáckých dovedností. jako vždy se to neobešlo bez koupání, ale to k tomu patří. V kempu jsme si někteří dali zdejší večeři, ovocné knedlíky nebo jiné rychlovky. Na ráno tu objednávám snídaně. Večer u ohně řešíme další den. Zůstat a prohlédnout si Tábor nebo pokračovat.  Atmosféra houstne. Někteří nechtějí přijmout výsledek hlasování a neustále debatují, že na jiných táborech to bylo tak a zase tak. Rozladění uleháme do spacáků.

Kilometřáž
Start: kemp Pohoda - 57,150 ř.km
oběd: Sezimovo ústí - 44,450 ř.km
Cíl: kemp Harrachovka Tábor - 37,000 ř.km
Celkem toho dne: 20,150 ř.km

Hláška dne:

• Zuzka břečí, protože ji jiskra propálila bundu její mamky.
  • Olda - "Nebreč. Hoď ji do ohně a doma řekni, že si ji utopila"

7. den - Kompromis

Vstáváme do slunce. Ke snídani máme párky. Náčelník volí kompromis. Nejprve půjdeme do Tábora prohlédnout si podzemí a náměstí, Odpoledne vyrazíma na vodu a do večera dopádlujeme do dalšího kempu blíže k Bechyni.. Prohlížíme si centrum a rodinné klany vystoupaly 200 schodů na kostelní věž. Jiní obdivují renesanční domy na náměstí. Ve 12:00 hodin sestupujeme do středověkého podzemí pod náměstí. Prošli jsme 550 metrů chodeb. Prohlídka byla ukončena komorním sborem Motýlů. Cestou zpět zase hledáme možnost oběda. Našli jsme ho až v kempu Harrachovka. Sbalení stanů bylo dílem okamžiku a už se vydáváme na další plavbu. Cestou jedno cvaknutí Hanky a Lindy na zbořeném jezu. Cestu si krásně užíváme. Míjíme kemp v Bečicích a přistáváme o 400 dále v kempu Saloon. Ale hned jej opouštíme, protože zde bude velká hudební produkce až do ranních hodin. Tak se tedy zase vracíme zpět do kempu Country Bečice. Doháníme dvě naše lodě, které se tu cvakli při blbnutí na lodích.( Vašek + Zuzka + Simča). Stavíme stany, večeříme. S hygienou to moc nepřeháníme.  Večer táborák, hodnocení dne a nové posádky. Dobrou noc, ráno vstáváme už v 7:00 hodin.

Start: Harrachovka - 37,000 ř.km
Cíl: kemp Country Bečice - 27,400 ř.km
Celkem toho dne - 10,400 ř.km

8. den - Krteček plave

Je ráno. Balíme a čekáme na snídani. Vyplouváme po deváté zdolat poslední kilometry naší plavby do Bechyně. Opět zdoláváme několik jezu, na kterých bylo i málo vody. Tak se někteří zasekli na hraně jezu. I nějakou peřej jsme zvládli. Než se nadějeme, vítá nás Bechyňská duha. Kousek od ní kotvíme, vytahujeme lodě a vracíme majitelům - V-servisu. Potom zde proběhl křest našich nováčků, Silvy, Simíra a Armína. Pak už jen výstup na nádraží, kde nám hodná paní výpravčí dovolila uschovat si bagáž. Vydáváme se do nedaleké lázeňské restaurace na oběd. Pak zase nádraží, kde vyhlížíme historický vlak tratě Bechyňka. Krásná elektrická lokomotiva a dva historické červené vozy. Byla to paráda. V Táboře doplňujeme zásoby na cestu a nasedáme do rychlíku směr Praha. Tady se od nás odpojuje Armín, který pokračuje dál na brno. Ve vlaku do Zábřeha si podepisujeme cancáky nebo baštíme. Někteří spí :). Za pár hodin nás vítá Šumperk. Rodiče už čekají na peróně a rozcházíme se domů. Vodácký tábor se nám vydařil. Zajímavý byl hlavně skladbou řeky. Meandry, "vojej", peřeje, sjízdné jezy, rychlá řeka a krásné prostředí. Nicméně bez super party by to nešlo. Díky za krásné dny. S.V.

Start: kemp Country Bečice - 27,400 ř.km
Cíl: Bechyně - 11,900 ř.km
Celkem toho dne: 15,500 ř.km

A kolik jsme vlastně napádlovali? - 117,900 ř.km (Vodácká navigace - 118,400 ř.km)